F-Modeller

Acceleration från Fuji Speedway.
Med den berömda racingbanan i skuggan av Mount Fuji som laboratorium skapas och optimeras Lexus högprestandamodeller under beteckningen ”F”. Väljer du en F-modell kan du förvänta dig en Lexus byggd med racingbanan som underlag och höga prestanda som fokus.

LFA

Lexus LFA är F-modellernas ideal och höjdpunkten av Lexus prestandasatsning.

F

En F-modell är en renodlad prestandamodell med fokus på körglädje och effekt.

F SPORT

Utrustningsnivån F SPORT kan läggas till på ett antal Lexus-modeller och ger en försmak av körglädjen och designen som en F erbjuder.

RC F

Med Lexus RC F i dina händer vågar du drömma större, mer och snabbare. RC F är prestandacoupén som med sin radikala elegans och sina 477 hk drar blickar till sig på vägen.

RC F

Med Lexus RC F i dina händer vågar du drömma större, mer och snabbare. RC F är prestandacoupén som med sin radikala elegans och sina 477 hk drar blickar till sig på vägen.

GS F

Med fyra dörrar och och den precisionsbyggda V8:an som även finns i RC F utgör GS F Lexus senaste prestandasedan.

GS F

Med fyra dörrar och den precisionsbyggda V8:an som även finns i RC F utgör GS F Lexus senaste prestandasedan.

V8-MOTOR

I GS F och RC F sitter Lexus mest kraftfulla V8:a någonsin. Med 477 hk och ett vridmoment på 530 Nm är den från grunden konstruerad för att ge maximal kraft och höga varvtal. Hur den låter? Det låter vi dig avgöra.

V8-MOTOR

I GS F och RC F sitter Lexus mest kraftfulla V8:a någonsin. Med 477 hk och ett vridmoment på 530 Nm är den från grunden konstruerad för att ge maximal kraft och höga varvtal. Hur den låter? Det låter vi dig avgöra.

Boka provkörning

Du är naturligtvis alltid välkommen in för att bekanta dig närmare med Lexus. Men för att vi ska kunna ge dig den bästa servicen rekommenderar vi att du fyller i formuläret och bestämmer tid för en provkörning. Vi återkommer med en bekräftelse inom kort. Varmt välkommen.


Boka personlig visning

Vi kan berätta om Lexus komfort, prestanda, kvalitet och säkerhet i all oändlighet. Men den rätta känslan får du först bakom ratten. För att göra det så enkelt för dig (gäller inom ca 8 mil från våra försäljningsställen i Stockholm respektive Malmö) som möjligt att uppleva Lexus i lugn och ro, så kommer vi gärna till dig för en personlig demonstration och provtur. Fyll bara i formulärets alla fält, så återkommer vi snarast med en bekräftelse.


Intresseanmälan


F SPORT

F SPORT är utrustningsnivån för dig som vill få en försmak av F-känslan. Med förfinade köregenskaper och sportigare design kompletterar F SPORT din Lexus. Utrustningsnivån F SPORT finns tillgänglig till hela Lexus modellprogram, F modellerna undantaget.

F SPORT

F SPORT är utrustningsnivån för dig som vill få en försmak av F-känslan. Med förfinade köregenskaper och sportigare design kompletterar F SPORT din Lexus. Utrustningsnivån F SPORT finns tillgänglig till hela Lexus modellprogram, F modellerna undantaget.

LFA

Med en specialkonstruerad 4,8-liters V10-motor och en ultralätt kaross i kolfiber är LFA lika lätthanterlig som den är kraftfull. Supersporten gör 0-100 km/h på 3,7 sekunder och har en toppfart på 325 km/h. LFA konstruerades i endast 500 exemplar och utgör Lexus ideal.

LFA

Med en specialkonstruerad 4,8-liters V10-motor och en ultralätt kaross i kolfiber är LFA lika lätthanterlig som den är kraftfull. Supersporten gör 0-100 km/h på 3,7 sekunder och har en toppfart på 325 km/h. LFA konstruerades i endast 500 exemplar och utgör Lexus ideal.

Intervju med LFA-ägare

Det har nu gått en månad sedan din LFA levererades. Vad har du fått för första intryck?

Lexus LFA är enligt mig världens bästa bil för den som tycker om att köra bil! Visst, det finns bilar som är både snabbare rakt fram och runt vissa banor, och bilar som har en mer ”dramatisk” design. Men just körupplevelsen, kontakten mellan dig, maskinen och vägen, är svårslagen. En LFA är en racerbil för gatan!

Vad är bäst med din LFA?

Att den funkar i alla lägen. Bilen är en härlig blandning av mekanisk känsla och digital innovation; den robotiserade sekventiella manuella lådan som låter härligt mekaniskt då du kör lugnt. Det är en stark kontrast till den digitala instrumenteringen och den otroliga kraftkällan.

Även ljudet är fantastiskt och i sportläget förvandlas både bil och förare. Allting stramas upp. Minsta beröring av gaspedalen känns, bilen står på tå och blir arg. Den vill att du skall köra den snabbt! Att varva ur den i sportläge till 9500 rpm är en magisk känsla fylld av acceleration och ljud. Jag har döpt LFAns sportläge till ”Angry Mode”.

Och självklart, detta är en Lexus, är kvalitetsintrycket maximalt. Bara en sådan sak att finna ett intyg från fabriken som berättar och intygar att de första 78 km bilen har gått har varit i sluttester på fabriken för att säkerställa kvalitén. Jag förstår att Lexus inte har tjänat pengar på denna bil, trots ett högt pris.

Har du eller kommer du att testa den på en racingbana?

Självklart! Men inte ännu. Som tur är har jag goda vänner som är långt bättre förare än jag och som regelbundet kör racing. De kommer att se till så att jag kommer ut på bana och får nytta av min förarlicens!